woensdag 1 februari 2012

Ziekte

Afgelopen zondag is er voor mij gebeden vanwege een gezwel in mijn keel.

Dat - en de gesprekken met verschillende mensen, bemoedigingen, kaartjes, telefoontjes - heeft Rita en mij heel erg goed gedaan, onze dank daarvoor!

Dinsdag (vandaag dus) zou ik uitslag krijgen van de MRI-scan die ik verleden week woensdag kreeg. Die uitslag is geen goed nieuws: er zijn op diverse plaatsen lymfeklieraandoeningen geconstateerd.
Het betreft waarschijnlijk lymfeklierkanker. Verder onderzoek komende week moet uitwijzen of het dat inderdaad is en in welk stadium de ziekte zich bevindt.
Het goede nieuws is dat deze ziekte meestal te genezen is.

Jullie begrijpen dat we niet reikhalzend uitkijken naar de onderzoeken en vooral al die behandelingen maar we geloven dat de Heer ons er door zal dragen. We hopen en bidden met u dat de verdere diagnose goed gesteld zal worden en de genezing snel zal inzetten.
Wanneer er meer duidelijk is, houden Rita of ik jullie op de hoogte.

Hartelijke groeten,
Rob


P.S. voor de geïnteresserden: het betreft waarschijnlijk "Hodgkin of NonHodgkin". Vreemde naam, "To be or not to be"? Je zou denken dat NonHodgkin niet zo erg is, maar dat is in dit geval niet zo, dat betekent alleen maar dat die vorm niet door meneer Hodgkin is ontdekt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten