donderdag 23 februari 2012

D Day

Vandaag (23 febr) zijn we in het ziekenhuis geweest voor de definitieve uitslag over mijn lymfeklieraandoening.

Het is helaas minder leuk nieuws: het gaat om de kwaadaardige lymfeklierziekte (nonHodgkin lymfoom) van het type mantelcellymfoom. Daarbij is de ziekte niet makkelijk te behandelen. Het is in een ver stadium.
Helaas is ook het beenmerg aangetast zodat er ook een beenmergtransplantatie zal moeten plaatsvinden. Zie ook: http://www.hematologiegroningen.nl/protocollen/index2.htm


E.e.a. betekent een zware chemokuur of eigenlijk meerdere. Vanaf 1 maart start de eerste van een serie van 3 (elke 3 weken één). Vanaf dan krijg ik ook de ontstekingsremmer Prednison. Daarna volgen er nog andere (2x) en daarna de beenmergtransplantatie gepaard met een zware (BEAM) chemokuur, dan moet ik 4 weken opgenomen worden in het ziekenhuis. We zitten dan al in juli (in het gunstigste geval). Helaas is er toch nog een redelijk grote kans dat de ziekte weer terugkeert... In wat voor termijn weet ik nog niet, moet ik nog vragen.

Jullie begrijpen dat dit een toch nog een teleurstelling voor ons is, we moeten de klap nog verwerken. In dit alles staan we niet alleen. We staan zelfs verre van alleen als ik kijk naar de vele bemoedingen, bezoeken, attenties, gebeden, kaarten en emails. Hartelijk dank daarvoor!

Het blijkt maar weer dat ons geen kalme reis is beloofd, maar gelukkig wel een behouden aankomst in Jezus Christus.
Als ik zie hoe bij ons in de tuin de veel te vroeg uitgelopen wilg, ondanks de vorstperiode toch nog zijn fraaie "katjes" behouden heeft, dan hoop ik op dezelfde veerkracht.

Wat dat betreft is het voorjaar wat voor de deur staat ook een enorme stimulans om kracht uit te putten.
We vragen opnieuw om uw gebed voor genezing, voor een behandeling die goed aan zal slaan en weinig bijwerkingen zal hebben

Hartelijke groeten,
Rob en Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten