vrijdag 2 november 2012

langzaam maar zeker herstel!

Het gaat steeds beter met de darmen, ik kan al veel dingen eten mits deze niet te zwaar verteerbaar zijn. Ook de hoeveelheden zijn al vrij normaal geworden.

Afgelopen dinsdag bij de hematoloog geweest voor de uitslagen van bloedtests en maag-darm-onderzoek. Om bij de laatste te beginnen: maag en darmen zien er gezond uit, geen afwijkingen. Dit heeft de hematoloog tot de conclusie gebracht (welke we zelf inmiddels ook al als vermoeden hadden) dat de reden voor de darmproblemen gewoon een kwestie is van trager herstel in mijn geval.
Immers sinds ruim twee weken eet ik al weer brood en dat ging al zonder problemen, en geleidelijk aan eet ik al weer meer zaken zoals rauwe groenten en fruit en diverse snacks.
Hierdoor kunnen we al weer makkelijker wat verder weg gaan voor een wandeling en veilig een tussenstop nemen in een restaurantje. Net op tijd om nog van de herfstkleuren te genieten!

Mijn bloedwaarden (van 1 oktober) bleken qua Hb (5,4) en bloedplaatjes (83) aan de lage kant te zijn geweest, de witte bloedlichaampjes waren wel voldoende (3,7). Bloedarmoede dus, maar deze waarden zijn volgens de hematoloog inmiddels al weer hoger (met een ervaren blik op mijn oogwit meende hij dit vast te kunnen stellen) en hij vond verdere actie hierop overbodig.
Tijdens mijn wandelingen en fietstochten merk ik er ook niets meer van, het wordt mij ook niet meer zwart voor de ogen bij plotseling opstaan e.d.

Mijn haar groeit met ongekende snelheid en mijn gewicht neemt ook al weer toe, zij het wat langzamer.
Tsjonge, wat grijs zeg...

Ik heb alleen nog last van kouwelijkheid en 's-avonds is mijn benzine meestal op. De darmen voel ik nog wel regelmatig maar niet hevig.

Landgoed Stameren bij Maarn
 
 
 

Kasteel Renswoude
Lage Vuursche
Volgende week woensdag ga ik praten met de bedrijfsarts en ik verwacht half november parttime te kunnen werken!

Deze blog zal voorlopig wel de laatste zijn. De volgende controle is pas in januari 2013, ik krijg dan een echo om te bepalen of de kanker ook wegblijft. De uitslag daarvan hoor ik pas op 19 januari.
Allemaal reuze bedankt voor jullie support, het heeft ons erg goed gedaan!

Tot slot: wat doe je als plaats wanneer je weinig cultureel erfgoed hebt?
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een goed nieuws!!
    Nu aansterken en genieten!
    Altijd zijn jullie hier welkom in het Zeeuwse om jullie te laten verwennen.
    Groetjes, Richard en Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt ook voor jullie steun, en we komen graag een keertje langs om zeeuwse bolussen te eten, die kunnen zich aardig meten met Bossche bollen geloof ik.

      Verwijderen
  2. Hoe vreemd het ook mag klinken over een logboek van een non-hodgkin-patient: ik heb steeds weer genoten van je blogs, je positieve instelling en dankbaarheid. 'k Sta 'in de rij' voor het dankbaarheidsmedcijn!
    Zegen en goede moed,
    Marianne Loggers

    BeantwoordenVerwijderen