dinsdag 22 mei 2012

Leukaferse mogelijk morgen

Maandag kreeg ik bloedtransfusie en werd mijn bloed vooraf gemeten:
Hb: 4,6
Bloedplaatjes: in de twintig
Leucocyten (witte bloedlichaampjes): 0,7 (!!, eindelijk stijging, God zij dank!)



Verder is er een röntgenfoto gemaakt van mijn onderbuik vanwege de hevige krampen. Daaruit bleek een verstopping! Ik kreeg daarvoor een recept waarmee ik het eind van de middag kon beginnen. Resultaat is meestal na 1 of 2 dagen.

Tot mijn verbazing was de stijging bij de Leucocyten reden om te starten met de G-CSF (neupogen)spuitjes die moeten bevorderen dat er stamcellen in het bloed komen. Die spuitjes leveren mij eerst alleen grieperigheid en botpijn op vooral in mijn heupbekken. Die pijn verdringt de darmkrampen maar met paracetamol is het te dragen.
Ik heb gisteren 2 spuitjes G-CSF gehad, en thuisgekomen kunnen we die spuitjes prima zelf doen.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest om weer eens Rituximap te krijgen. Er is ook nog bloed afgenomen:
Hb 5,6
Bloedplaatjes 46
Leucocyten: 0,8

Na 3 uurtjes weer thuis.

Woensdag wordt het spannend, vroeg naar het ziekenhuis en dan wordt bepaald hoeveel stamcellen in mijn bloed zitten. Als dat  genoeg is dan blijf ik daar en krijg ik een lieslijn en wordt de stamcellenoogst (= Leukaferese) uitgevoerd. Dan moet ik minstens 3 uur platliggen.
Is de telling niet voldoende dan moet ik de volgende dag weer terugkomen en doet men weer een stamceltelling, etc..

Normaal moet je die spuitjes 5 dagen nemen, maar men hoopt dat 2 1/2 dag ook genoeg zal blijken te zijn.

Zo zijn jullie weer even op de hoogte. het lukt mij nu niet om meer te schrijven, ik lig daarvoor teveel op apegapen. Maar het gaat de goede kant op.

1 opmerking:

  1. Hoi Rob,
    Ik hoop dat je -woensdag- een lange dag in het ziekenhuis hebt gehad.

    Het klinkt een beetje raar terwijl ik dit schrijf maar dat zou betekenen dat Leukaferese uitgevoerd is en je weer een stukje verder bent met de behandeling.

    Vanaf mijn werkplek (het is hier trouwens niet uit te houden van de warmte en een hoge luchtvochtigheid, het is net zo erg als in het begin) wens ik je veel sterkte, kracht en beterschap toe.

    Groet Harriette

    BeantwoordenVerwijderen