maandag 2 juli 2012

Uit de 'dip' !

Beste mensen, afgelopen weekend nam ik er al een voorschot op want ik had al zo'n idee dat de bloedwaarden omhoog gingen, en dus bezochten we de kerkdienst en zagen we onze schatten van kleinkinderen weer, al dan niet met snotneus.

Noémi wou al een tijd graag in onze wilg klimmen.

Afgelopen maandag is het ook gebleken: bij de bloedcontrole bleken mijn Leucocyten (witte bloedlichaampjes) alweer 3,0 te zijn! Ook de trombo's (bloedplaatjes) zijn gestegen naar ca 350!
Het Hb is minder gestegen maar toch ook al weer 6,1 en dus voldoende.

En ik kwam al weer bekenden tegen: Annie, die ook een vorm van lymfeklierkanker heeft. Zij kreeg nu één van de acht kuren die ze door moet maken. Niet leuk voor haar maar wel leuk dat we elkaar net troffen en konden bijpraten!








We schudden hier nu alle hygiënevoorschriften en medicijnen (antibiotica en antischimmel) van ons af en kunnen weer even normaal leven.

Hopelijk verdwijnt nu het laatste restje misselijkheid en stijgt de eetlust verder (gewicht neemt toe maar is nog laag: 69,5 kilo).

Ondertussen zoveel mogelijk bewegen: bijvoorbeeld wandelen, fietsen, skaten.

Ligt het aan mij? Of is er inderdaad veel meer vingerhoedskruid in de bossen dan andere jaren?

Ja, ik weet het, er zijn ook veel meer paddestoelen deze zomer en we weten allemaal hoe dat komt...









Een bosje bloeiende bereklauw














Zo is het nou
 onder een bereklauw,
(je voelt er niets van hoor...
tenminste...
zolang je hem niet aanraakt)




















Morgen staat er een gesprek met de hematoloog (inderdaad, niet de oncoloog. Hier past een rectificatie: al die tijd dat ik het over een oncoloog had, bleek het in werkelijkheid om een hematoloog te gaan) op het programma die ons zal voorlichten over het vervolg.
As. donderdag is er nog een uitgebreide petscan waarbij ik veel water en contrastvloeistof moet drinken. De uitslag is echter pas over ruim een week bekend.

Vrijdag laat Rita preventief een nog ongevaarlijke moedervlek verwijderen en daarna zijn we voorlopig vrij van medische handtastelijkheden. Joepie!




2 opmerkingen:

  1. Goed nieuws!! Nu fijn genieten met elkaar!
    Groetjes, Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tanja

      Bedankt dat jullie zo meeleven en ook een fijne zomer gewenst verder!
      Groeten
      Rob

      Verwijderen