maandag 19 maart 2012

Herstelweek

Zondag 18 maart
Het was erg fijn om zondag weer in de kerkdienst te zijn en te mogen meespelen met de accordion.
's Middags zagen we al onze kinderen en kleinkinderen, wat een rijkdom!
Tamara, Noémi en Joëlle hadden we een tijdje niet gezien dus dat was extra bijzonder! Noémi bleef een hele tijd tegen me aan zitten en ze zei dat ze het niet leuk vond dat ik ziek was... Wat een schat toch, ze maakte ook nog een tekening voor me:

Een zelfportret dit keer waarbij haar fietsje (rechtsonder) niet vergeten is. Linksboven is een straatlantaarn getekend. "Und die Sonne lacht" zoals de duitse pensionhoudster altijd zei wanneer ze het Frühstück (ontbijt) bracht. Nou dat deed-ie vandaag (maandag 19-3) weer, wat een mooi weer!





Voor degenen die ik dit nog niet mondeling heb verteld: mijn gezwel in de keel is nu helemaal weg!
De chemokuur doet zijn werk!

Hoezo herstelweek?
Uitgerekend in deze week begint mijn haar uit te vallen! Ik ben meer een soort van in de rui, net als een konijn in het voorjaar, maar toch. Zondagochtend liet ik nog trots aan Jan zien dat mijn haar nog goed vastzat. Zondagmiddag vroeg Tamara of ik al last had van haaruitval. En weer wou ik laten zien hoe vast het nog zat, maar toen had ik opeens een hele pluk in mijn hand... Grote hilariteit natuurlijk.
Ik merk dat mijn wenkbrauwen nog wel goed vast zitten. Maar volgens mij was ik vanochtend veel eerder klaar met het scheren...
Sommige haren die je kunt missen als kiespijn zitten nog goed vast: zoals de haren in/op mijn oren. Neusharen daarentegen zitten al aardig los. Teveel detail? Oké sorry, maar nog eentje: okselharen laten ook al gauw los. Oké, oké, ik stop, ik stop.

Collega's
Vandaag kreeg ik om 16.00 uur maar liefst 7 collega's op bezoek. Heel erg leuk om ze weer te spreken.
We hadden het nodige in huis gehaald aan borrelhapjes en drankjes.
Jongelui: we hebben weer bier en port hoor! Ik heb natuurlijk hele nette collega's, en men dronk alleen frisdrank.


De 9 signalen van kanker
Heb je ze hier rechts al gelezen?
De eerste is: Blijvende heesheid en hoesten. Ik moet nog zien of je, wanneer je daarmee naar de huisarts gaat, hij/zij je zal doorverwijzen. Ik geloof er niets van!







3 opmerkingen:

  1. Dit is testbericht. Als het goed is kan iedereen nu weer berichten schrijven namelijk als Anoniem.
    Bij 'Reageer als' moet je dan kiezen Anoniem. Dan moet het lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Rob, Mieneke en ik genieten van de stijl van je schrijven. Dit moet je gaan nog een keer gaa uitgeven. Maar tegen die tijd wil je mogelijk dit ook achter je laten. Ondertussen is dit wel een leuke uitlaatklep. Het maakt het voor ons en anderen om makkelijker om te gaan met jou, omdat praten over heer K toch vaak ongemakkelijk is.
    Ennuh, het is ook leuk om jullie als familie te volgen, want ook over Ineke en Noa schrijf je;-). Succes met alles. Wij volgen ook mijn schoonzus die halverwege haar behandeling vanwege een agressieve vorm van borstkanker. Dit is anders dan de blogs van Moira of Daniel. Hé goede week en de groetjes daar. Mieneke en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mieneke en Jan,

      Dus het is jullie nu gelukt om een reactie te plaatsen! Bedankt voor jullie leuke reactie! Bedankt ook voor jullie betrokkenheid die jullie op allerlei manieren geuit hebben!
      Groetjes, Rob

      Verwijderen