zondag 4 maart 2012

Onder 'doping'

Weer thuis
Vanaf 1 maart (of eigenlijk 2 maart) zit ik zwaar onder de medicijnen.
2 maart kwam ik weer thuis en voelde wel een loomheid maar ook een tomeloze energie (dankzij de bloedtransfusie). Die ochtend scheen de zon
en we konden lekker buiten zitten, een cadeautje!
Heb ook een eind gefietst en dat ging nu ook zonder problemen, wat een verschil! Onderweg kwam ik enkele zeer verbaasde bekenden tegen...
Ik heb medicijnen (in allerlei sterkten) tegen de misselijkheid gekregen die ik zo nodig kan gebruiken.

Misselijk
Na de euforie van vrijdag is zaterdag een dag waar ik meer misselijkheid voel. Nu merk ik dat mijn smaakspectrum volkomen verschoven is, ik moet opnieuw ontdekken wat ik wel lust en wat niet. Koffie gaat er bijna niet meer in. Dieetvoedingen die ik eerst wel lekker vond, zijn nu ronduit vies. Nog erger: ons geweldige water uit de kraan vind ik niet meer te pruimen. Gewone thee ook niet. Gelukkig lust ik mijn ochtendportie havermoutpap met suiker nog wel, waardoor ik veel meer binnenkrijg dan die ene boterham die ik anders 's ochtends met moeite door mijn keel krijg.
Mijn lunchappetijt is niet groot: amper 2 boterhammen. Zo gaan we niet aankomen.
Rita heeft een cake gebakken maar ik lust hem amper.
Op zoek naar alternatieve theeën vind ik nog een beetje jasmijnthee. Dit blijkt de ontdekking van de dag: deze thee is eindelijk lekker, en ik kan er eindeloos van drinken, en dat moet ook, met al die chemicaliën moet je per dag liefst 15 glazen drinken.

Psalm 86
's middags kwam Wim nog langs met een bemoedigend woord over Davids vertrouwen in God. Wat een fijne vriend en broeder is dat toch, God zegene hem.

Treintjes van stal.
Ik heb nog een set van een modelspoorbaan (Märklin) staan op zolder. Toen onze Louis klein was hebben we op zolder een kleine baan gemaakt. Maar na een paar jaar was er geen ruimte meer voor en hebben we alles opgeslagen. Nu heb ik opeens zin om te kijken of alles het nog doet en heb daarvoor een tafel vrij gemaakt in de muziekkamer. De electrische piano moet even het veld ruimen...

's Avonds gekeken naar de 3d versie van Kuifje die we zomaar kregen van de lieve kinderen Paul en Kylie, prachtig!


Zondag
Deze zondag is het avondmaal in de kerk. Aangezien mijn weerstand verminderd is (of zoals onze Paul het uitdrukte: mijn Firewall is down) is het verstandiger om thuis te blijven. Zeker nu er bijna sprake is van een griepepidemie.
Thuisgebleven worstel ik mij door de gezapige 'Nederland zingt' liederen heen met de bijbehorende panfluiten, mannenkoren, en orgel-piano begeleidingen, en meer van die zaken die mij niet zo bekoren, dat allemaal t.b.v. een mooi interview wat onderwijl gegeven wordt met Corien Oranje (kinderboekenschrijfster) die ook als zendelinge in Papoea Nieuw Guinea is geweest.
Om 11:30 is het genieten van een aflevering van ZvdK met een concert van Martin Brand met gospelkoor. Geweldig goede band erbij.
Om 13.00 uur is er dan nog een virtuoos 3de pianoconcert van Rachmaninov wat ik eerst maar opneem, want Rita is inmiddels weer thuis van de kerk met Ineke en Noa. Lekker dollen met Noa, kletsen over de dienst en allerlei zaken.
Die dag zit ik veel, ben erg loom, beetje misselijk, en ben nog steeds zoekende naar mijn smaak...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten