dinsdag 6 maart 2012

Op weg naar beter

Misselijkheid
De misselijkheid neemt af, ik heb geen pillen meer nodig!
Maandagochtend komen Dick en Riet gezellig langs.
Hij heeft een boek voor me van  A.F. Troost, "Morgen is het Pasen". Dan lees ik tenminste eens wat anders dan John Grisham...
Ben benieuwd, wel toepasselijk in de lijdenstijd!
Riet heeft een op zich lekkere cake voor ons gebakken, maar ja , mijn smaak is helaas zo verschoven...

Bij de koffie drink ik dapper één kop mee. De cake lukt nu ook dankzij een dikke laag slagroom die Rita erover doet voor mij.
Bij de lunch lust ik de melk nog steeds niet maar een croissant en enkele crackers gaan er wel in.

Vandaag stort ik mij op iets nieuws: blogspot, waarvan jullie nu de vruchten lezen. Op die manier hoef ik jullie niet meer te stalken met mailtjes en kan iedereen die het ook echt wil, geïnformeerd blijven.

Gezwel
Oja, hoe is het ook al weer met dat gezwel wat me zo de keel uithing? Vanavond zag ik tot mijn verbazing dat dit al weer aardig geslonken is! Vandaar dat ik nu ook beter doorslaap en bijna geen spraakgebrek meer heb!

Vandaag is het dinsdag en probeert de zon erdoor te komen. De misselijkheid zakt verder af. Zou deze lijn zich zo verder doorzetten? Ik hoop het en denk het wel. Vanochtend kon ik zelfs een extra dieetvoeding achter de kiezen krijgen, en dat na een stuk cake wat dik belegd was met slagroom. Hopelijk ga ik nu aankomen.
Tijd voor een flinke wandeling ook.

4 opmerkingen:

  1. Beste oom Rob,

    Nu heb ik uw mailtjes nimmer ervaren als stalking, maar deze blog is zeker een leuk initiatief!

    Weet wel dat de gehele wereld nu kan meegenieten van uw wel & wee - anderhalf miljard Chinezen uitgezonderd, daar zij dankzij Google Translate zullen denken dat het hier 'slechts' een blog betreft over Biologische en Chemische massavernietigingswapens...

    Maar nu 'we' het toch over de Chinezen hebben... Als halve Chinees én zool weet ik als geen ander alles over thee zoals o.a. jasmijn! Ik drink zelf een paar potten Chinese (groene) thee per dag sinds ik een aantal jaar geleden afscheid heb genomen van de fles én lang daarvoor reeds met een verdrietig 'vaarwel' ook de tepel achter mij liet...

    Maar thee dus, zo nu en dan krijg ik van mijn moeder ook hele vieze soorten Chinese kruiden theeën mee die ik van haar moet drinken omdat het een natuurlijke medicinale werking zou hebben: het ontgift het lichaam, aldus anderhalf miljard chinezen én mijn moeder! Ik drink het altijd braaf op en de vieze smaak went, net als jenever. Dus mocht U vieze thee lekker vinden....

    Overigens hebben veel mensen bij ziekte en misselijkheid als gevolg van chemokuur baat bij cannabis. Dit is bewezen, officieel bekend en wordt ook in de praktijk toegepast. Tot 2003 leverde het bedrijf Maripharm in Nederland aan meer dan duizend apothekers Medicinale Cannabis. Ik heb jaren geleden wel eens zo'n pot cannabis gekregen van een patiënt die het kreeg voorgeschreven voor pijnbestrijding: beste wiet die ik ooit heb gerookt! Uiteraard diende mijn jong & onbezonnen gebruik der onwetendheid destijds puur ter ontspanning & recreatief vermaak. Op de bijsluiter stond dat je er thee van moest trekken, maar ik besloot dat niet te lezen... ;-)

    Voor zover bekend, is Maripharm momenteel het enige bedrijf dat een opiumontheffing heeft van het ministerie van VWS voor het kweken van cannabis voor verder onderzoek.

    Hun website:

    http://www.maripharm.nl/

    literatuurlijst Kanker/misselijkheid & overgeven:

    http://www.maripharm.nl/?rubriek=literatuur&page=kanker

    Goede documentaire over de geschiedenis van cannabis als medicijn:

    http://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ

    And FWIW, Medical Marihuana has been approved by President Obama? ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=LvUziSfMwAw

    Welnu, het is in geen geval mijn bedoeling om als doktertje te spelen of het gebruik van cannabis te stimuleren!
    Slechts de kennis die eventueel kan bijdragen aan een verzachtende omstandigheid in een pijnlijke periode van herstel wil én mag ik u niet onthouden.

    Anyway, dat van die treinbaan is natuurlijk nog het beste nieuws! Mocht de test slagen, dan ben ik -als vrije jonge- immer bereid via slinkse omwegen zoals daar bijvoorbeeld zijnde, Rotterdam, geheel officieus een extra locomotief te 'regelen'... Voorwaarde is uiteraard dat oom Ed deze reactie niet leest... ;-)

    Zo, voor nu tot hier en niet verder.

    Veel sterkte & groet,


    Koos Klapperboom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zo waarde neef, wat een epistel schrijf je daar toch weer.
      Koos is zeker je koosnaampje al wist ik niet dat je een vriendin had?
      Als je het niet erg vindt, laat ik de cannabis maar voor wat-ie is. Om nu gif met gif te bestrijden lijkt me niet wijs, mijn lichaam heeft al genoeg werk om de helaas noodzakelijke giften te verwerken.
      Maar naar een extra loc heb ik wel oren, Ed leest dit vast niet.
      Groetjes
      Rob

      Verwijderen
  2. Dag pa,

    heel goed om te horen dat het gezwel al zo geslonken is! Ik hoop en bid dat je zo min mogelijk last zal hebben van de chemokuur en dat je zo snel mogelijk geneest. Hopelijk zien we elkaar snel ook weer op de Rambla en in het restaurant... Beterschap en misschien tot zaterdag of anders zondag als dat uitkomt. Groet,

    Harry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Harry, jij wilt me wel erg snel aan het werk hebben, maar ik denk dat ik toch eerst nog een paar maandjes verder kuur.
      Dus als je mij wilt bezichtigen zul je toch even 'thuis' moeten komen.
      Groetjes

      Verwijderen